Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı Beslenme

Sağlıklı besin tüketme, kişinin gerekli günlük enerji alımını ve vücut sağlığına ilişkin pozitif koşulları sağlamasını destekler. Sağlıklı beslenme koşulları ile hastalıklara karşı dirençli bağışıklık sistemine sahip olunurken, hastalıklar ile savaşma koşulları da desteklenir. Sağlıklı beslenme için uygulananlar, koşulları, kaçınılan 3 gıda ve tüketilen içecekler hakkında bilgiler alt başlıklardan öğrenilirler.

Sağlıklı Beslenme İçin Uygulananlar

Sağlıklı beslenme için yapılanlar hakkında bilgiler şu şekilde sıralanırlar:

  • Beslenme alışkanlıklarında besin çeşitliliğine özen gösterilmesi,
  • Tam tahıllı besinler ile tüketim sağlanması,
  • Yeterli miktarda sebze ve meyve tüketimi sağlanması,
  • Yemek içeriklerinde yağ tüketiminin azaltılması,
  • Şeker içerikli besinlerin sıklıkla tüketiminin önüne geçilmesi,
  • Tuz tüketim miktarını azaltma,
  • Gün içerisinde su tüketim koşullarını sağlama,
  • Güne başlarken kahvaltı yapmayı ihmal etmeme koşullarının tümü, sağlıklı besleneme için uygulanalar arasında yer alırlar.

Bu uygulama adımları ile sağlıklı beslenme koşulları elde edilerek, kişinin vücut sağlığına ilişkin ideal özellikler sağlanır.

Günlük Sağlıklı Beslenme Koşulları

Gün içinde sağlıklı beslenme koşulları hakkında bilgiler şu şekilde sıralanırlar:

  • Gün içerisinde sağlıklı beslenme tercihlerinde, gerekli enerji alımını karşılayan besinlerin tüketiminin sağlanmasıyla,
  • 4 il 6 öğün arasında sebze ve meyve tüketimli beslenme çeşitlerinin benimsenmesiyle,
  • 10 veya 15 bardak sıvı tüketimi gerçekleştirilmesiyle,
  • Yeşil çay veya meyve suyu tüketimi sağlanmasıyla,
  • Sık ve az yemek öğünlerinin ayarlanmasıyla,
  • Kalsiyum zengini süt ürününü günde bir bardak tüketmeyle,
  • Kalorili yiyecekler yerine, mineral ve vitamin oranı yüksek yiyecekleri tercih etme işlemi ile günlük sağlıklı beslenme koşulları sağlanır.

Sağlıklı Beslenmede Kaçınılan 3 Gıda

Sağlıklı beslenmede tüketilmeyen 3 gıda:

  • Doğal olmayan yağlar,
  • Yüksek miktarda şeker,
  • Yüksek miktarda tuz, olarak sıralanır.

Bu üç gıda çeşidinden kaçınılması ile sağlıklı beslenme koşulları sağlanır. Sağlıklı beslenme sırasında tuz tüketimi açısından kaya tuzu tüketimi tercihi yapılırken, yüksek şeker oranlı ürünlerin tüketiminden kaçınılır. Yağ tüketim aşamalarında zeytinyağı gibi doğal ve organik yağ çeşitlerinin tercih edilmesi ile sağlıklı beslenme desteklenir.

Sağlıklı Beslenmede Tüketilen İçecekler

Sağlıklı beslenmede içilen içecekler şu şekilde sıralanırlar:

  • Günde 1 litre su,
  • Kefir,
  • Süt,
  • Yeşil çay, ıhlamur, ada çayı,
  • Soda,
  • Şalgam,
  • Komposto çeşitleri,
  • Ayran,
  • Bir fincanı geçmeyecek şekilde Türk kahvesi, sağlıklı beslenme sırasında tüketilen içeceklerdir.

Bu içeceklerin tüketimi ile vücudun sıvı ihtiyacı karşılanarak, yeterli sıvı tüketimi koşulları desteklenir. Bir gün içerisinde alınana toplam sıvı ölçüsünün, farklı içecek çeşitleri ile 10 ila 15 bardak arasında karşılanması ile sağlıklı beslenme koşullarına uygun sıvı tüketimi gerçekleştirilir.

Bir cevap yazın

Eposta adresiniz gizli kalacak.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*